Jesteś tutaj: dorabiamdopensji.pl > Konta > Konta bankowe nie przystosowane dla niepełnosprawnych

Dlaczego należy zgłaszać zaginięcie dowodu osobistego?

Zaginięcie dowodu osobistego może powstawać zazwyczaj w wyniku rzeczywistego zagubienia dokumentu lub kradzieży. W obu przypadkach sprawę należy zgłosić na policji, następnie w urzędzie właściwym co do miejsca zamieszkania (od razu występuje się z wnioskiem o wydanie nowego dokumentu tożsamości), a także w systemie bankowym. Na Komendzie zostanie wydane zaświadczenie o zgłoszeniu zagubienia dowodu osobistego, w urzędzie będzie to dokument także potwierdzający to zdarzenie oraz stwierdzający nieważność zagubionego dokumentu. W banku zgłasza się sprawę po to, by złodziej nie posłużył się dowodem przy transakcji bankowej, ponadto można skorzystać z możliwości wysłania powiadomienia o nieważności dokumentu do wszystkich banków w Polsce. Takie działanie zabezpiecza przed czynnościami dokonanymi przy użyciu zaginionego dowodu osobistego przez osoby nieuprawnione. Może to być wyłudzenie pożyczki, umowy na telefony, sprzęt RTV – AGD i wiele innych, nawet mogą to być kredyty o wysokiej wartości.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.